September 3, 2013

Ljeto u slikama.

Ljeto je bilo poprilično mirno s moje strane, moglo bi se tako reći. Manjak inspiracije (čitaj: love) je učinio svoje, tako da nisam barem 15ak dana provela po raznoraznim festivalima (čitaj: pijana se valjala po livadama diljem Lijepe naše). Dakle, bilo je poprilično straight edge ljeto. Starim valjda, ali nekako mi je i trebalo s obzirom da su izlasci u zadnje vrijeme postali vrlo nenormalni (čitaj: trajali od 12-24 sata).

***

Program povodom rođendana grada (13. srpnja) bio je vrlo bogat. Nisam uspjela popratiti sve sadržaje, ali neke jesam i posebno mi je drago jer se nas par uspjelo dogovoriti i otići na operu. HNK Osijek gostovao je u Karlovcu s operom Nikola Šubić-Zrinski, ulaz je bio slobodan pa rekoh, zašto ne pogledati? Nažalost, umjesto da se održi na otvorenom zbog kiše je preseljeno u sportsku dvoranu, no svejedno ugođaj je bio odličan. Barem kad se ugase svjetla.

Na sam rođendan, svirao je vječni dječarac Neno Belan. Jedna riječ: romantika.

Krajem mjeseca sam otišla na more, u svoju ljetnu rezidenciju na Viru. Od prošle godine prakticiram solo odlazak, pa ako tko od frendova se želi pridružiti, dobro je došao. Možda zvuči pomalo čudno, ali solo ljetovanje se pokazalo kao najbolje. Budim se kad hoću, jedem kad hoću, idem na plažu kad i koliko hoću, gledam serije cijeli dan i idem na plažu u pol devet navečer (ako baš hoću) itd. Mogućnosti su nebrojene. Treba mi par dana mira od svega i svih. I bez "pravog" interneta. Uživancija.

Napravila sam tonu falafela i hummusa, čak sam se bacila u samostalnu izradu tahini paste.

Malo naslikavala plažu i okolicu, te se igrala malog hipstera.

Posijala par začina (sitnolisni bosiljak, limunsku travu, origano i chilli), no gotovo sve osim chillija je neslavno propalo nakon što je otac preuzeo brigu o istima. Chilli raste kao lud, ako tko želi koju sadnicu, neka se slobodno javi. A bila sam tako ponosna na njih, kako su lijepo niknuli i to... Frend koji je došao kasnije do mene na more je rekao da ih tretiram kao djecu, dobro da im nisam i pjevala. Bit će da to otac nije radio.

Frend i frendica su navratili drugi tjedan u goste pa smo imali vrlo idilično i opušteno ljetovanje. Dijelimo vrlo slične interese što se tiče ljetovanja (čitaj: spava se dokad tko hoće pa se ide na plažu oko podne, jedan, ruča u pet, a navečer gledaju glupe komedije ili raznorazni azijski filmovi), stoga ova postava za ljetovanje je i više nego dobrodošla ubuduće (morat ću im napisati i neko pismo preporuke da su dobri gosti i tako to).

I maca iz roštilja nam je bila čest gost u dvorištu. Da, dobro ste pročitali, maca živi u roštilju (i ima oba oka iako joj je na desno pala sjena, pa baš i ne izgleda tako).

Provukao se i pokoji fake mojito, jer što je ljeto bez koktela. U nedostatku limuna kasnije napravila sam i neki koktel od dinje (dinja, votka, smeđi šećer, mineralna, led i melisa) i mogu vam reći da je odličan. Ukoliko ste ljubitelj dinje, svakako probajte.

U viksi sam našla i dosta starih slika, pa me i to podosta razveselilo.

Moja malenkost 1989.
Majka 1984.

Otac maturant (možda 1973.) - "Isti Dinko Bilić. I malo Ryan Gosling." - kaže majka. Tko će znat', mislim da su joj obojica  zgodni pa se ovako izvlači.

***

Početkom kolovoza uputih se malo sjevernije, u Klenovicu kod dragog. Frendica i ja smo čak imale plan otići u čuvene Čavoglave ukoliko ne nađemo bus za Rijeku koji vozi po magistrali, no nasreću, to se nije dogodilo. Makar je iz Zadra vjerojatno bio i organiziran prijevoz, tko će znat'. Dogodine možda obiđem i takva opskurna* događanja.

Da se slučajno netko ne bi našao uvrijeđen zbog mog opisa proslave Dana zahvalnosti, moram napomenuti da je takav vid zabave meni osobno opskuran, ali isto ne mogu da ne spomenem to, u narodu poznato i kao Thompsonov rođendan.

Klenovica je jedno malo ribarsko mjestašce nedaleko Novog Vinodolskog, a poznato je po brojnim stablima klenova kao što vidite na gornjim slikama. Također je poznata i po vruljama (izvorima slatke vode u moru), tako da je more nerijetko mnogo hladnije. Mnogima grozno, meni dušu dalo za osvježenje. Isto tako, nema baš nekih sadržaja u samome mjestu, pa ako se baš želite odmarati, preporučujem. I ako želite fino jesti, možete otići u pizzeriu Filipo. Imaju jako dobre pizze i zanimljiv koncept ćevapa u lepinji (ćevapi se peku skupa s lepinjom u krušnoj peći, uz dodatak luka i sira).

Kud ja, tud i kornjače. Ova mala čančara došetala je u vrt i sad tamo živi. Upoznajte Krokija, simpatičan je i boji se bure.

Jedan dan smo se uputili na jednodnevni izlet brodicom u Vrbnik. Koncept izleta je vrlo jednostavan (vožnja do Vrbnika, kraće razgledavanje grada, gablec u vidu pršuta i sira te degustacija žlahtine te kupanje u nekoj pješčanoj uvali na povratku), no da se mene pita, bio bi znatno drugačiji. Za početak, umjesto smiješnih sat vremena razgledavanja grada, razgledavalo bi se barem dva i pol sata, a sat vremena sjedenja u konobi i slušanja pijanih Mađara kako pjevaju (jer su upravo iskasapili litru žlahtine) bi bilo opcionalno. O uvali u koju su nas doveli na kupanje reći ću samo da je Sava u Županji u kojoj sam se okupala prošle godine na festivalu čišća nego ovaj mulj. Pješčana plaža, brdo ljudi, plitka vruća voda - dalje ne moram ni nabrajati. Čim smo došli u Klenovicu bacila sam se u hladno i čisto more da "to" sperem sa sebe. Argh! Organizatori su jednostavno mogli pristati negdje uz obalu pa da se ljudi osvježe u moru, a poslije izađu na brod i sunčaju (kako je to organizirano na sličnoj turi na koju sam prije par godina išla s Raba na Sv. Grgur i Goli otok). Unatoč tim mrljicama što se tiče organizacije, Vrbnik je zbilja prekrasan gradić.

Ovo nije prolaz između dvije kuće, ovo je ulica koja se zove Klančić. I najuža je ulica na svijetu - 43 cm je široka.

Naletjeli smo i na plakat B & The Bopsa, dragi se morao slikati da šalje ekipi.
Ove drage gospođe iz Mađarske/Njemačke su se vratile nazad u boji jastoga, naravno.
"Slikaj ti mene pa ću ja tebe!" - naravno da nemamo zajedničkih slika s ljetovanja pa spajamo :)

***

Iako sam mislila da ću defintivno preskočiti sve i jedan festival ovo ljeto, to se ipak nije dogodilo. Bilo mi je nešto pusto kad sam došla doma, pa sam pitala dragog prijatelja i bivšeg kolegu iz benda imaju li kakvo mjesto za Pannonian Challenge u Osijeku, s obzirom da je njih šest u bendu tako da moraju putovati s dva auta ili kombijem. Line up je bio dobar, ništa neviđeno, ali vidjeti skoro sve svoje bendove za potencijalnu svadbu na jednom mjestu je teško propustiti. Druženje s ljudima koje dugo nisi vidio i dobra zabava cijelim putem tamo i nazad je nešto što se ne može kupiti novcem (ah, kakva isklišeizirana rečenica). Ali tako je.

Mašinko
Bakljada na Debelima

A pizza na večeri prije svirke je nešto neviđeno. Ako se ikad nađete u Osijeku i gladni ste, restoran Rustika je vaše potencijalno odredište. Ovo je normalna slavonska pizza, a ono iza je velika čaša od pola litre. Preporučujem da podijelite s nekim.

***

Nekad, ali samo nekad, kad se napijem postanem Wonder Woman. Ne pitajte što i kako. :)

Mislila sam staviti za kraj neku pjesmu od Lane Del Rey kao soundtrack ljeta, ali dosadila je i Bogu i vragu pa ću je preskočiti. Mislim, i dalje mi je dosadna ali preko ljeta baš paše u pozadini. Stoga vas ostavljam s najdražim Mašinkom, live na Pannonianu.

Kako ste vi proveli ljeto?
Do čitanja, uživajte i budite pozdravljeni! :)

1. Odlično ljeto si imala! Moram ti reći da sam bila u Klenovici, jer mi prijateljica u mjestu pored -Smokvici ima vikendicu i nikada se u tako hladnom moru nisam kupala! I da, tata ti u mladim danima stvarno liči na Goslinga :)

Replies
    1. E vidiš, nikako da odem do te Smokvice, a stalno pričamo kako ćemo se prošetati do tamo. Znači liči stari? Ja vidim nešto malo u obliku lica, ali ništa pretjerano, dok mama očito vidi sve :)

Delete
  2. odličan post ;)
    nisam bila dvije godine u klenovici, ljetujem tamo još dok sam u maminom trbuhu bila pa do prije dvije godine bez iznimke svako ljeto, ali planiram opet otić iduće ljeto :)
    uživancija!

Replies
    1. Ti taman ne ideš kad ja idem :) Sljedeće godine planiramo i turneju po restoranima, ovim skupljim, nadam se da ćemo si moći to priuštiti :D

Delete
  3. Za Rustiku sam čula, ali moram ti preporučiti jednu pizzeriju koja isto ima jako dobru ponudu - osijek slavonska pizza